Alahai susah betul nak suruh bebudak ni makan sayur. Akiff dengan Azif cukup tak suka makan sayur hijau. Sayur yang warna selain hijau ok jer macam carrot, tomato dengan kentang. Yang lain kalau nampak hijau jer terus tak nak. Dah macam-macam cara cuba untuk bagi bebudak ni makan sayur. Kekadang sayur tu buat celup tepung […]
Lebih mudah jaga kecantikan kulit muka dengan BioXcellent Colla W.Diamond.
Ada tak yang pemalas jaga kulit muka macam aku? Aku memang malas nak cuci muka, malas nak letak krim atau apa-apa kat muka. Kalau jerawat naik lantak ko la.. Nanti dah bosan menapak kat muka aku hilang la tu. Wakaka… Aku yang sekarang tak macam aku yang dulu. Zaman muda belia remaja dulu, aku memang […]
Surprise!!!! Miss Permaisuri terkejut disergah Teddy Prank untuk hadiah hand bouquet yang tak disangka
Dah lama rasanya aku tak buat surprise kat Miss Permaisuri. Sekali buat terus nak nangis dia. Hahaha… Sejak dah jadi abah-abah ni, jarang dah nak sweet tahap potong kaki macam ni. Selalu Miss Permaisuri ungkit, dulu selalu dapat bunga. Selalu dapat surprise… Sekarang dah takde dah… Alololo… Yer la yer laa… Kali ni aku buat […]
Cukuplah sekali merasa Teh Ais Tarik Madu Warung Pak Mat di Kg. Baru KL
Siapa lah punya angkara share kat facebook baru-baru ni pasal teh ais tarik yang berbuih melimpah tu. Buat aku teringin jer.. Nampak pulak warung tu kat Kg. Baru KL ni jer.. Dekat jer dengan ofic aku.. Lepas jumaat tadi terus ke sana dengan Daus Redscarz untuk try teh ais madu ni.. Mujur time kitorang sampai […]
Minum pagi dengan SW Nexlo.. Buatkan selera makan aku hilang.
Makin hari makin tak terkawal berat badan aku… Berat aku yang terkini mencecah 85kg wehh… Nampak fizikal macam takde la gemok sangat kan, tapi kalau aku tak kawal boleh menjadi-jadi jugak ni. Selera makan aku tinggi, asyik lapar jer… Sebab tu bahagian perut yang ketara membesar… huhuhu… Ni gambar aku 2 tahun lepas. Masa ni […]
Cuba produk Bonnisan dari Himalaya untuk naikkan selera makan anak.
Aku rasa ramai ibu bapa yang menghadapi masalah anak tak nak makan atau hilang selera makan. Aku pun tengah melaluinya sekarang sebab si Azif susah betul nak suruh dia makan. Macam-macam cara dah aku cuba tapi hasilnya tak seberapa. Pelbagaikan menu kesukaan dia, hias menu bagi kreatif dan menarik, bagi suppliment tambahan dan banyak lagi… […]
Dapat jugak merasa Hershey’s Freeze di stesen Petron.
Dah lama aku tahu kat stesen Petron ada air Freeze macam kat 7eleven tu… Cumanya kat Petron ni perisa coklat Hershey’s… Jenama coklat yang terkemuka. Dulu member aku si Ujang ada bagi tau, katanya Hershey’s Freeze ni sedap giler.. Tapi sampai ke sudah aku tak merasa pun sebab tak pernah jumpa lagi… Kat area Cheras […]
Setiap mangkuk ada ayam di Restoran Mangkuk Ayam, Cyberjaya.
Aku jarang sangat jenjalan area Cyberjaya kecuali kalau ada urusan. Aku rasa Cyberjaya ni macam bandar moden yang membosankan. Ntah laa… Mungkin sebab jalan tak jem kot. Hahaha… Tapi korang tahu tak yang kat Cyberjaya ada Dpulze Shopping Centre iaitu pusat tumpuan untuk masyarakat sekitar sini. Ada banyaaak kedai makan yang best-best kat dalam shopping […]
Resepi telur separuh masak menggunakan telur tiruan
Buat telur separuh masak pun ade resepi okeh… Jangan memain dengan aku. Hahaha… Masak air pun ade orang google, inikan telur separuh masak. Mana lah tahu kot entry aku ni dapat membantu. Wakaka.. Serius dulu aku tak tahu pun kewujudan bekas buat telur separuh masak ni. Sampai lah aku dah kejer baru aku tau cara […]
Penghantaran bunga percuma seluruh Malaysia. Flower Chimp bantu korang jadi lebih romantik.
Teringat dulu masa awal-awal kahwin aku buat surprise untuk Miss Permaisuri. Time lunch hour balik rumah semata-mata nak hantar bunga. Bila Miss Permaisuri balik kejer terus nampak bunga ada atas meja. Ouchh.. Sweet giler kann… Hahaha.. Korang boleh baca cerita Surprise Birthday Miss Permaisuri yang aku tulis tahun 2011 dulu. Percaya tak yang aku pernah […]
- « Previous Page
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- …
- 10
- Next Page »









