Blog Abah Careno

My Super Blog

  • LanCareno.com
  • Arkib

Pengalaman memalukan edar sample kuih raya Bangkit Cheese

May 30, 2018 by Admin 10 Comments

Aku ni bukan lah jenis yang pandai sangat berniaga, tapi minat nak berniaga tu ada. Bagi aku proses jual beli ni adalah suatu pengalaman yang menarik yang berbeza dengan kerjaya hakiki aku. Sebab kerjaya hakiki aku hanya mengadap komputer dan mengadap bos. Aku belum pernah berniaga secara serius, semua yang aku buat berkonsepkan ‘sambil-sambil’ jer… […]

Filed Under: Personal Tagged With: agent bangkit cheese, Bangkit Cheese, pengalaman

500 anak yatim berbuka puasa bersama McDonald’s Malaysia

May 20, 2018 by Admin 6 Comments

Syukur alhamdulillah aku sekeluarga berpeluang untuk turut serta dalam program kebajikan (CSR) bersama anak-anak yatim anjuran McDonald’s Malaysia serta kerjasama dengan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Lembaga Zakat Selangor (LZS) dan Yayasan Islam Darul Ehsan (YIDE) dalam Majlis Berbuka Puasa yang diadakan di Masjid Kampung Raja Uda, Klang. Paling bermakna bila aku dapat dekatkan Akiff dan […]

Filed Under: Charity, Event, Food, Info, Isu Semasa Tagged With: McDonald’s, Program kebajikan McDonald’s, Rumah anak yatim rawang, Senarai rumah anak yatim

Berbuka puasa menu tradisi di Warung Makcik Kiah, Sri Petaling

May 19, 2018 by Admin 1 Comment

Tempat paling selesa untuk berbuka puasa pastinya kat rumah sendiri. Setuju tak? Tapi percaya la cakap aku, orang perempuan ni kekadang diorang nak mintak cuti dari memasak tapi diorang tak pernah nak cakap. So, apa salahnya sesekali berbuka puasa di luar. Nak bawak berbuka puasa di hotel? Budget kena besar, lagi pun apa yang kita […]

Filed Under: Event, Food, Info, Review Tagged With: berbuka puasa, buka puasa budget, Iftar, Restoran di Sri Petaling, warung makcik kiah

Kuih Raya 2018 yang harus ada setiap rumah. Selain Bangkit Cheese, kena cari Cadbury Tart juga…

May 15, 2018 by Admin 3 Comments

Yeaaa dah nak raya. Walaupun belum start puasa tapi dah terasa macam nak raya.. Wakaka… Sajer nak berkongsi cerita pasal kuih raya menjelang hari raya. Tradisi kuih raya ni sebenarnya adalah sebagai menu sampingan bila orang datang berkunjung ke rumah. Kalau tempat aku kat Utara Semenanjung, selain kuih raya, menu utama wajib ada bila ada […]

Filed Under: Food, Personal, Produk Tagged With: agent bangkit cheese, Bangkit Cheese, Kuih raya, Kuih raya bangkit cheese

Pengalaman pulang mengundi menggunakan keretapi laju ETS

May 9, 2018 by Admin 1 Comment

Tak sangka tarikh Pilihan Raya Umum kali ni jatuh di tengah minggu bekerja. Hari Rabu! Antara cabaran utama untuk balik mengundi adalah jalan raya dah tentu akan sesak macam balik raya. Dah la cuti sehari jer. Jadi aku pilih untuk balik mengundi dengan keretapi laju ETS. Train aku dari KL Sentral pukul 9 pagi, dijangka […]

Filed Under: Family, Personal, Review, Travel Tagged With: balik mengundi, ETS, harga tiket ETS, KTM, pengalaman naik ETS, Pengalaman naik keretapi laju

Palma Beach Resort, Pulau Pangkor. Lokasi yang strategik dan resort yang bersih dan selesa.

May 4, 2018 by Admin 1 Comment

Bila korang bercadang ke Pulau Pangkor, aku syorkan korang pilih penginapan di Palma Beach Resort. Aku sangat recommend tempat ni sebab terletak di tengah kawasan tumpuan iaitu di kawasan Teluk Nipah. Sebaik tiba di jeti Pulau Pangkor, kami dibawa menaiki van teksi berwarna pink ke kawasan pesisir pantai Teluk Nipah. Katanya kawasan ni adalah tumpuan […]

Filed Under: Hotel, Info, Personal, Review, Travel Tagged With: Hotel, percutian ke Pangkor, pulau Pangkor, Resort, resort di Pulau Pangkor, Rsview penginapan di Pulau Pangkor, travel

Wet World Air Panas Pedas, Negeri Sembilan semakin usang

April 30, 2018 by Admin 8 Comments

Dah 20 tahun Wet World Air Panas Pedas di Negeri Sembilan beroperasi. Tapi aku tak pernah pun tahu kewujudan tempat ni. Nampak sangat tempat ni semakin dilupakan. Hasil carian aku kat google, tempat ni seolah-olah berbaloi untuk bawa keluarga bersantai main air sebab harga tiket yang murah dan sangat mampu milik. Nak tahu betul berbaloi […]

Filed Under: Akiff, Azif, Family, Parenting, Personal, Review, Travel Tagged With: family travel, Parenting, percutian keluarga, Taman tema air, themepark, travel, waterpark, wet world air panas pedas

Rumah nyaris terbakar disebabkan litar pintas

April 26, 2018 by Admin 5 Comments

Pengalaman menakutkan bila berlaku kebakaran kecil kat rumah. Tak pernah lagi aku dan keluarga melalui situasi macam ni. Ceritanya bermula sehari sebelum kejadian, aku dengan Miss Permaisuri dah terbau seperti ada benda hangus dalam rumah. Bau tak kuat sangat tapi memang jelas dapat dihidu. Kitorang syak ada mana-mana cable elektrik yang terbakar tapi puas mencari […]

Filed Under: Personal, Tips Tagged With: fius terbakar, kebakaran, litar pintas, main switch board, Personal, rumah terbakar

Surprise Anniversary ke-9. Simple jer janji hati Miss Permaisuri berbunga-bunga

April 21, 2018 by Admin 1 Comment

19 April baru-baru ni genap 9 tahun aku melayari kehidupan berkeluarga. Alhamdulillah, perjalanan aku dalam alam rumah tangga sangat indah. Belum pernah bergaduh, cuma merajuk tu perkara biasa la. Miss Permaisuri adalah seorang yang sangat bertolak ansur dan mempunyai sikap keibuan yang tinggi. Bab urusan rumah memang dia sangat cekap. Hidup aku boleh dikatakan 90% […]

Filed Under: Family, Parenting, Personal, Produk, Servis Tagged With: Anniversary, buoquet chocolate, Delivery service, flower buoquet murah, gubahan bunga coklat, Jambangan bunga, servis penghantaran bunga, Surprise

Terasa macam nak beli Annual Pass Legoland, boleh main sepuasnya sepanjang tahun

April 13, 2018 by Admin 11 Comments

Bila aku cakap aku nak pergi bercuti kat Legoland jer, mesti ade yang akan kata “ehh ko nak pergi lagi ke? Tak puas-puas ker pergi Legoland tu?” Hey, memang la tak puas… So far, Legoland Malaysia adalah taman tema kegemaran aku dan keluarga. Tak pernah membosankan dan sentiasa ade jer benda-benda baru untuk teroka. Ni […]

Filed Under: Blogger, Family, KBBA9, Legoland, Parenting, Review, Travel Tagged With: bercuti ke Legoland Malaysia, Family Day, KBBA9, kembarakbba9, Legoland, legoland malaysia, travel

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • …
  • 116
  • Next Page »

Hubungi Lan Careno

‪+60 13-430 7848‬ 20160510_232358

Archives

Article Terkini

  • Kembalikan Moment Indah Raya Macam Dulu-dulu
  • Siap! Tak yah fikir lagi pasal keperluan sekolah anak-anak.
  • Program Rancakkan Madani Bersama Malaysiaku patut dijadikan acara tahunan
  • Rabun Pun Ada Gaya – Misi Tukar Cermin Kat Eye Pro Vision, Sungei Wang
  • Tiada tajuk yang sesuai. Hanya nak bercerita.
[footer_backtotop text="Return to Top" href="#"]

Copyright © 2026 - Blog Abah Careno | design by MYSynergy Creative