Akiff dengan Azif memang suka minum susu. Tapi aku selalunya beli susu dalam kotak untuk diorang. Hampir tiap minggu aku akan beli susu kat lori susu kat pasar tani depan office. Susu memang bagus untuk semua orang, tak kira peringkat umur. Lagi bagus kalau susu kambing sebab susu kambing kan antara makanan sunnah yang elok […]
Atasi masalah lipas dalam kereta dengan teknologi nano mist di car wash
Berapa kerap korang cuci kereta? Seminggu sekali atau sebulan sekali? Dulu aku cuci kereta seminggu 3 kali. Aku upah orang datang cuci kereta kat parking. Bayar secara bulanan kat orang tu. Murah jer tapi basuh luar jer la, dalam tak usik pun. Bertahan setahun jer aku ambik servis tu, sebab makin lama orang tu makin […]
Happy Birthday Akiff yang ke-7 tahun… Dah darjah 1..
Happy Birthday Abang Akiff… Anak abah ni dah 7 tahun dah. Dah bersekolah.. Perangai pun abang-abang sangat. Dah pandai excited tunggu hari lahir. Nak hadiah laa.. Nak buat birthday party laa.. Nak buat goodies bagi kawan-kawan laa… Tarikh birthday Akiff adalah 23 Mac. Kebetulan tiap tahun tarikh birthday dia akan jatuh time cuti sekolah, so […]
Jom makan berbuka puasa di Double Tree by Hilton
Antara berbuka puasa di hotel dan berbuka puasa di rumah, yang mana korang lagi suka? Kalau dulu, yesss aku suka berbuka puasa di hotel sebab banyak pilihan makanan ada. Tapi bila dah berkeluarga ni, aku lebih prefer tempat makan yang selesa untuk bawa anak-anak. Bila bab selesa, aku rasa takda tempat yang lebih selesa dari […]
Buka puasa menu tradisi bertaraf bintang di Sunway Putra Hotel
Tak lama dah nak masuk bulan ramadan. Trend sekarang 2 bulan sebelum ramadan banyak la hotel dan restoran mula invite media untuk perkenalkan juadah berbuka puasa. Masing-masing cuba mengetengahkan keunikan dan keistimewaan sendiri. Hotel Sunway Putra antara hotel terawal yang memperkenalkan menu buffet ramadan untuk tahun 2018 ni. Baru-baru ni aku berpeluang untuk melihat dan […]
DurianBB Park restoran unik yang hanya hidang durian..
Pernah tak korang berhenti dan makan durian kat tepi jalan tempat penjual durian tu. Puas hati kalau makan terus kat situ sebab kalau durian tak elok boleh mintak tukar jer. Kalau bawak balik rumah takut nanti bila isi durian tak elok, sakit hati sendiri jer… Huhuhu.. Makan durian tepi jalan adalah perkara biasa untuk orang […]
Percubaan scammer guna kredit kad aku untuk Facebook Ads
Pernah tak korang buat Facebook Ads? Sebagai blogger, aku pernah guna beberapa kali untuk promote aku punya article. Untuk guna facebook ads, korang kena ada kredit dalam akaun facebook dan untuk masukkan kredit tu kena gunakan online bankin atau kredit kad. Aku pernah guna dua-dua kaedah tu. Online banking pernah, kredit kad pun pernah. Kalau […]
Harriston Signature Chocolate jenama tempatan tumpuan pelancong
Kenapa kat airport banyak kedai coklat??? Sebabnya coklat dah jadi trend sebagai buah tangan yang selalunya dibeli oleh pelancong untuk dibawa pulang. Patut la kat office aku kalau ada staff yang bercuti luar negara, balik jer mesti dapat coklat. Best dapat coklat sebab ada tu coklat yang kita tak pernah rasa pun. Masa aku pergi […]
Sewa homestay lagi murah kalau datang bercuti ke Lost World of Tambun
Bila dah ramai-ramai bercuti, homestay adalah pilihan terbaik untuk menginap berbanding hotel. Bukan sebab kos tapi faktor kemeriahan dan keseronokan lebih terasa bila semua tinggal dalam satu rumah berbanding tinggal di bilik berasingan di hotel. Tapi kalau dah ramai macam group kitorang ni, memang tak muat nak sumbat semua dalam 1 homestay. Sebab tu masa […]
Family Gathering di Ipoh… berbaloi sewa homestay berdekatan Lost World of Tambun
Serius aku masih tak puas lagi bercuti di Lost World of Tambun (LWOT) walaupun ini kali ketiga aku ke sana. Kali pertama dulu aku pergi dengan rombongan sekolah Miss Permaisuri. Kali kedua aku bercuti di Lost World of Tambun adalah tahun lepas dengan family kecil aku. Masa tu kitorang bermalam di Lost World Hotel yang […]
- « Previous Page
- 1
- …
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- …
- 116
- Next Page »









