Blog Abah Careno

My Super Blog

  • LanCareno.com
  • Arkib

Akiff belum pun darjah 1 dah terpaksa tukar sekolah.

September 17, 2017 by Admin 19 Comments

Dah lama draft entry ni aku simpan tapi baru hari ni aku nak ceritakan balik. Proses nak tukar sekolah pun macam dah ingat-ingat lupa. Kisahnya macam ni, masa pendaftaran sekolah darjah satu sesi persekolahan 2018 dibuka tahun lepas, aku dah pun isi online dalam web public.moe.gov.my sebelum tarikh tutup pendaftaran. Aku dah pun ceritakan dalam […]

Filed Under: Akiff, Parenting, Personal, Sekolah Tagged With: Akiff, darjah 1, Pendaftaran sekolah, proses tukar sekolah

Childhood memory lane kembalikan memory zaman kanak-kanak aku

September 13, 2017 by Admin 8 Comments

Tak sangka pulak ada kedai yang jual permainan dan jugak jajan zaman kanak-kanak aku dulu. Bijak betul idea dan konsep jualan kedai ni. Nama pun Childhood Memory Lane, segala benda yang menggamit memory kanak-kanak aku ada kat sini.  huhuhu… Alkisahnya aku terserempak dengan kedai ni masa cari tempat makan kat dalam MyTown shopping mall yang […]

Filed Under: Parenting, Personal, Shoping Tagged With: Childhood memory lane, kanak-kanak, Parenting, Personal, throwback

Rewards untuk Watsons VIP members sempena ulangtahun ke-7

September 7, 2017 by Admin 12 Comments

Wahhh… dah masuk 7 tahun rupanya VIP Member Watsons diperkenalkan… Tapi aku baru setahun jer join keahlian VIP ni… Tapi ok la sebab banyak kelebihan yang ahli VIP Cards Watsons dapat. Korang yang belum mendaftar keahlian VIP di Watsons boleh pergi terus ke mana-mana cawangan Watsons dan mintak borang di kaunter. Isi form kat situ […]

Filed Under: Advertorial, Blogger, Event, Info, Produk, Review, Shoping Tagged With: kelebihan VIP Cards Watsons, Promo Grabcar, Promosi, VIP Members Watsons, watsons, Watsons Malaysia

Sewa kereta MPV Hyundai Starex untuk bawa keluarga bercuti

September 6, 2017 by Admin 3 Comments

Hari tu kan sedara mara aku beramai-ramai datang KL. Aku booking kereta jenis MPV untuk bawak diorang ronda-ronda KL. Korang rasa muat tak semua orang yang dalam gambar atas ni dalam sebuah kereta MPV jenis Hyundai Starex?? Yes muat kalau main sumbat jer tanpa ambik kira keselesaan penumpang dalam tu. Hahaha… Tapi jangan buat perangai […]

Filed Under: Advertorial, Review, Servis Tagged With: hyundai starex, kereta MPV, kereta sewa, kereta sewa 12 seater, kereta sewa murah, sewa kereta murah

Pasar malam Jalan Tunku Abdul Rahman (TAR) makin kurang dapat sambutan…

September 5, 2017 by Admin 3 Comments

Aku pelik betul bila orang jauh datang KL mesti nak pergi pasar malam Jalan Tunku Abdul Rahman. Aku yang dah lebih 10 tahun dok KL ni pun baru dua kali rasanya aku ke pasar malam Jalan TAR tu. Sesak giler kowt… Baru-baru ni mak abah aku dengan mertua dan sepupu sepapat aku ada datang KL […]

Filed Under: Family, Personal Tagged With: Jalan-jalan, pasar malam jalan tar, Personal

5 Tanda Unit Penyaman Udara Perlu Diservis

August 24, 2017 by Admin 21 Comments

Alat penyaman udara kini sudah menjadi satu keperluan untuk kebanyakan rumah di Malaysia. Cuaca panas yang tidak menentu membuatkan sesi berehat di rumah bersama seisi keluarga menjadi kurang selesa. Oleh itu, ramai pemilik rumah yang telah membuat pelaburan untuk memasang alat penyaman udara di rumah mereka. Rata-rata pemilik rumah pilih untuk pasang alat penyaman udara […]

Filed Under: Advertorial, Info, Produk, Review, Servis, Tips Tagged With: aircond, penyaman udara, servis aircond, servis penyaman udara

Galeri Seni Kome Peng Heng, Resort World Genting mengimbau seni budaya orang timur

August 23, 2017 by Admin 8 Comments

Zaman korang sempat tak merasa main lompat getah zero point? Congkak? Galah panjang? Sepak bulu ayam? Teng teng? Bebudak zaman aku tahun 80an memang itu la permainan kitorang. Balik sekolah terus tukar baju then keluar main dengan kengkawan. Lewat petang baru balik rumah. Alahai bestnya bila teringat balik zaman kanak-kanak dulu… Bebudak sekarang mana nak […]

Filed Under: Advertorial, Info, Review, Travel Tagged With: Genting Highland, Seni Kome Peng Heng, tarikan genting highland

Hotel On The Park Genting Highland unik dan hispturrr sangat

August 18, 2017 by Admin 21 Comments

Viral di facebook bila aku share gambar Hotel On The Park yang cantik giler tu. Semua orang suka dengan konsep yang ditonjolkan. Simple, unik dan menarik. “All you see is not all you get” adalah konsep yang ketengahkan. Memang hipstuuur sangat… Hotel ni terletak betul-betul depan pintu masuk 20th Century Fox World Theme Park, Genting […]

Filed Under: Hotel, Projek Hipster, Review, Travel Tagged With: Genting Highland, Hotel, hotel on the park, Hotel review, Projek Hipster, review, Review hotel

Promosi Fabulous Merdeka Semi-Buffet Lunch di Retro Cafe, Vivatel Hotel sangat berbaloi

August 16, 2017 by Admin 6 Comments

Nak lunch kat hotel memang idokkk ler, mesti harga ratus-ratus punya kann… Tapi kalau korang nak lunch murah tapi lepak dalam suasana hotel bertaraf 4 bintang… Haaa boleh try Semi-Buffet Lunch di Vivatel Hotel, Kuala Lumpur. Ada promosi Fabulous Merdeka bersempena bulan kemerdekaan ni dengan harga hanya RM38 nett seorang. Serius! Worth for money… Tak […]

Filed Under: Food, Produk, Review Tagged With: Food Review, review, Tempat Makan, Vivatel

Hotel Ramada Phuket Deevana lokasi strategik untuk percutian santai di Phuket

August 14, 2017 by Admin 4 Comments

Kalau bercuti ke Phuket biasanya orang pilih untuk buat aktiviti pantai atau ke pulau sebab Phuket terkenal dengan pulau-pulau yang cantik dan menarik. Tapi baru-baru ni aku dengan blogger Redscarz dan jugak Travel Blogger No 1 Malaysia Faizal Fredley pergi bercuti santai ke Phuket. Maksud bercuti santai ni adalah kami tak ada rancangan apa pun masa kat sana. […]

Filed Under: Hotel, Review, Travel Tagged With: bercuti ke Phuket, Hotel, Hotel Patong Phuket, Patong Beach, Phuket, Ramada Phuket Deevana, Review hotel, travel, travel to phuket

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • …
  • 116
  • Next Page »

Hubungi Lan Careno

‪+60 13-430 7848‬ 20160510_232358

Archives

Article Terkini

  • Kembalikan Moment Indah Raya Macam Dulu-dulu
  • Siap! Tak yah fikir lagi pasal keperluan sekolah anak-anak.
  • Program Rancakkan Madani Bersama Malaysiaku patut dijadikan acara tahunan
  • Rabun Pun Ada Gaya – Misi Tukar Cermin Kat Eye Pro Vision, Sungei Wang
  • Tiada tajuk yang sesuai. Hanya nak bercerita.
[footer_backtotop text="Return to Top" href="#"]

Copyright © 2026 - Blog Abah Careno | design by MYSynergy Creative