Puasa sebulan, raya pun mesti nak sebulan jugak kan. Tapi ok jer sebab bulan raya ni banyak peluang kita untuk mengeratkan silaturrahim dan bulan raya ni jugak peluang lebih terbuka untuk kita menjernihkan hubungan yang keruh. Bukan maksudnya bulan lain tak boleh tapi dah jadi tradisi kite, bulan mulia ni hati kite lebih mudah memaafkan […]
Perak & Johor pernah raya awal sehari dari negeri lain
Wow… Ada sejarah menarik yang tak pernah aku tahu. Mulanya ingatkan tipu jer tapi lepas aku google, memang betul negeri Perak & Johor pernah raya awal sehari berbanding negeri lain di Malaysia. Perkara ni telah berlaku sekali pada tahun 1983. Menurut sejarah, pada tahun 1983 sekumpulan nelayan telah terlihat anak bulan ketika diorang sedang menangkap […]
Talian WhatsApp JPJ mudahkan pengguna buat aduan
Setiap tahun bila musim perayaan, aku paling tak suka nak kena hadap jem kat highway untuk berjam-jam. Perjalanan yang sepatutnya 4 jam boleh jadi sampai 10 jam. Itu yang ramai hilang sabar dan memandu ikut suka hati tu. Tahun lepas viral kes pengguna lebuh raya menggunakan laluan kecemasan hingga mengganggu laluan ambulans untuk sampai ke […]
Butang baju melayu pun diberi sentuhan moden
Orang kata kalau bab raya, yang klasik itu yang rare. Contohnya lagu raya lama, kuih raya lama, baju kurung biasa, baju melayu biasa. Tapi zaman dah berubah, semua benda pun dah diberikan sentuhan moden, sehingga butang baju melayu pun dah ada yang moden. Kalau dulu butang baju melayu bentuknya lebih kurang jer semua, ada batu […]
Pakej studio photoshoot raya murah sambil menderma
Tahun lepas aku sekeluarga dah merasa photoshoot raya di Creative Visual Studio (CVS) di Cheras. Boleh tengok hasil gambar yang aku dah kongsikan dalam entry photoshoot studio raya. Masa tu white studio diorang hanya ada di Cheras jer, tapi sekarang dah makin berkembang selepas diorang bukan cawangan baru di PJ. Kemugkinan tahun depan diorang akan […]
Happy Birthday Azif Zafri… Semoga jadi anak yang soleh
Cepat sungguh masa berlalu, dah 2 tahun Azif hadir dalam keluarga kecil aku. Masih ingat lagi pengalaman tunggu kelahiran Azif, terasa cemas giler bila nurse cakap degupan jantung baby semakin lemah dan diorang terpaksa sorong Miss Permaisuri ke bilik bedah dengan segera. Aiyorkkk… Terasa macam jantung aku pulak yang nak luruh masa tu. Pengalaman menunggu […]
Baju melayu moden jenis slimfit selesa jika sesuai dengan bentuk badan
Revolusi dunia fesyen dah makin meriah sekarang. Dulu kita boleh lihat baju perempuan jer yang nampak arus perubahan. Macam-macam design dan corak ada dipasaran. Baju lelaki kekal gitu jer terutamanya baju melayu. Kemudian tahun demi tahun baru nampak perubahan kepada baju melayu tapi design masih sama cuma dah mula ada yang kain bercorak dan ada […]
Jumpa kad raya zaman bercinta berusia 12 tahun
Siapa sangka, kad raya yang aku bagi masa zaman couple dengan Miss Permaisuri dulu kini cukup rare zaman sekarang. Hari ni Miss Permaisuri kemas almari dalam bilik kat kampung, banyak la jumpa barang-barang lama yang dia collect dulu antaranya kad raya, kad topup dan tiket bas. Semua dah jadi barang rare walaupun belum cecah usia […]
Susu kambing perisa coklat Etsumell ada campuran makanan sunnah
Tahun ni puasa aku bertambah meriah bila Akiff dah mula berpuasa. Boleh bersahur dan berbuka dengan dia. Dah boleh ajak pergi masjid sama-sama.. Dah besar anak abah. Cepatnya masa berlalu. Susu kambing Etsumell Akiff punya teruja nak puasa tahun ni sampai aku pulak naik seram. Hahaha… Iyer la, 1st day puasa terus puasa penuh. Walhal […]
Batuk hilang lepas amalkan minum Apple Cider Vinegar with Honey
Dah seminggu aku batuk, tido pun terganggu sebab asyik batuk jer. Kat office dah ada yang tegur, tak ke klinik ke. Sebenarnya, selagi boleh elak memang aku cuba elakkan makan ubat batuk. Ada jugak aku cuba petua orang dulu katanya amalkan makan buah nanas untuk hilangkan batuk. Tapi sebab malas nak mencari buah nanas, aku […]
- « Previous Page
- 1
- …
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- …
- 116
- Next Page »









