Blog Abah Careno

My Super Blog

  • LanCareno.com
  • Arkib

Bermalam dalam kapsul kapal angkasa di Riccarton Capsule Hotel, KL

April 24, 2017 by Admin 18 Comments

Siapa sangka kat tengah bandaraya KL ni ada hotel yang sangat unik seolah-olah bermalam dalam kapsul kapal angkasa. Sebelum ni aku pernah terbaca pasal capsule hotel kat KLIA2 tapi tak pernah lagi bermalam situ tapi kali ni aku berpeluang bermalam di Riccarton Capsule Hotel yang terletak tak jauh dari Tasik Titiwangsa, KL. Apa yang menariknya […]

Filed Under: Advertorial, Hotel, Projek Hipster, Review Tagged With: advertorial, Hotel, Hotel review, Projek Hipster, review

Kedai Makan Bawal Sempoi Kg Baru sesak dengan awek UniKL

April 19, 2017 by Admin 20 Comments

Yes dah ada port melepak terbaru, restoran Bawal Sempoi betul-betul depan UniKL Kg. Baru. Kedai makan ni baru jer bukak beberapa minggu. Korang pun tahu kan, Kg Baru kat tengah KL ni memang heaven dengan kedai makan best tapi problem utama kat situ adalah sesak giler! Tapi kedai makan Bawal Sempoi ni tak perlu bersesak […]

Filed Under: Food, Review Tagged With: Food Review, review, Tempat Makan

Tips mudah ambil gambar produk di rumah.

April 16, 2017 by Admin 9 Comments

Ambil gambar tak susah tapi nak dapatkan gambar yang cantik itu yang memerlukan ilmu. Aku memang suka ambil gambar tapi aku tak pernah ambil kelas fotografi secara formal. Aku pernah join kelas outdoor fotografi percuma dari Cikgu Adhadi dan pernah jugak mengikuti kelas basic fotografi bersama rakan-rakan Kelab Blogger Ben Ashaari juga dari tunjuk ajar […]

Filed Under: Photography, Tips Tagged With: Fotografi, Tips

Baby Cot: Perlu atau tak? Babyhood Malaysia boleh bantu buat keputusan.

April 14, 2017 by Admin 12 Comments

Teringat pengalaman 6 tahun lepas, memang teruja giler masa buat persiapan untuk sambut kehadiran baby pertama dalam hidup. Kalau boleh nak semuanya lengkap bila baby lahir. Tapi atas nasihat ramai, tak semua aku sediakan untuk baby. Ikut keperluan masing-masing katanya sebab setiap orang keperluan adalah berbeza. Antara keperluan baby yang aku tak sediakan adalah baby […]

Filed Under: Advertorial, Event, Parenting, Produk, Review Tagged With: advertorial, blogger event, Event, Parenting, Produk, Produk review, review, Tips

Best giler bercuti di Lost World of Tambun… Nak repeat lagi!!!

April 11, 2017 by Admin 23 Comments

Lost World of Tambun ni bukan tempat baru, dah bertahun wujud tapi ntah kenapa tak pernah pun ade orang cerita kat aku tempat ni best. Tak pernah terlintas pun nak bercuti kat sini, mungkin marketing kurang berkesan kowt… Tahun lepas aku ikut rombongan sekolah Miss Permaisuri ke sini, fuhh menarik rupanya tempat ni. Rasa tak […]

Filed Under: Akiff, Azif, Family, Parenting, Personal, Travel

Kelebihan VIP Kad Watsons bantu untuk kekal sihat dan aktif

April 7, 2017 by Admin 11 Comments

Makin hari makin banyak kesedaran yang aku dapat tentang pentingnya mengamalkan gaya hidup sihat. Gaya hidup sihat bukan hanya tertumpu kepada aktiviti kecergasan semata-mata tapi juga merangkumi cara pemakanan harian. Dua bulan lepas aku ada menjalani pemeriksaan kesihatan menyeluruh untuk melihat sejauh mana kesihatan dalaman aku. Alhamdulillah, keputusannya agak memuaskan kecuali satu jer… Kandungan kolesterol […]

Filed Under: Advertorial, Event, Kesihatan, Produk, Review, Shoping Tagged With: advertorial, Event, Kesihatan, Produk review, review, Shoping

Bercuti ke Hatyai menarik tapi…

March 30, 2017 by Admin 29 Comments

Kenapa ntah aku rasa trip bercuti ke Hatyai kali ni terasa sangat memenatkan. Mungkin sebab faktor cuaca kot sebab masa aku pergi hari tu memang cuaca panas giler.. Bayangkan dalam van dah bukak aircond paling kuat pun masih terasa bahang cuaca kat luar. Huhuhu… Tapi hadap jugak la, nak sejuk pergi Korea la kannn… kehkehkeh… […]

Filed Under: Family, Parenting, Personal, Travel Tagged With: Bercuti, family, Keluarga, Percutian, Personal, travel

Jatuh sikit jer dah pecah screen telefon Sony Experia Z3 aku…

March 29, 2017 by Admin 7 Comments

Apa yang boleh buatkan korang jadi stress dan murung? Selain terperangkap dalam jem kat highway, telefon rosak pun boleh buatkan aku jadi stress… Serius rasa down giler bile handphone yang dah jadi keperluan yang sangat penting untuk aku tibe-tibe rosak. Tapi semua ni berpunca dari kecuaian aku jugak. Masa nak keluar kereta aku terjatuhkan handphone […]

Filed Under: Gadget, Personal, Servis, Technology Tagged With: gadget, Personal, servis, technology

Ada yang lagi special dari roti bakar Transfer Road, Penang

March 22, 2017 by Admin 6 Comments

Ramai yang kata roti bakar kat Transfer Road Penang agak popular sebab keaslian roti bakar tu sendiri yang dibakar menggunakan arang. Dah alang-alang aku ada urusan rasmi kat George Town, aku ajak member-member pergi cari tempat tu. Nasib baik dalam waze memang ade location “Roti Bakar Transfer Road”, senang kitorang follow jer. Warung ni betul-betul […]

Filed Under: Food, Personal Tagged With: Food Review, Personal, Tempat Makan

Glow Penang hotel tak hipster sangat tapi boleh laaaa

March 21, 2017 by Admin 4 Comments

Cuti sekolah ni mesti ramai yang plan untuk bercuti kan… Kat mana destinasi percutian korang? Kalau korang ada perancangan nak bercuti ke Penang dan nak bermalam kat tengah town, aku cadangkan korang try bermalam di Glow Penang Hotel sebab hotel ni terletak dicelah bangunan lama kat George Town. Aku tak pasti hotel ni hipster ke […]

Filed Under: Hotel, Projek Hipster, Review, Travel Tagged With: Hotel, Hotel review, travel

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • …
  • 116
  • Next Page »

Hubungi Lan Careno

‪+60 13-430 7848‬ 20160510_232358

Archives

Article Terkini

  • Kembalikan Moment Indah Raya Macam Dulu-dulu
  • Siap! Tak yah fikir lagi pasal keperluan sekolah anak-anak.
  • Program Rancakkan Madani Bersama Malaysiaku patut dijadikan acara tahunan
  • Rabun Pun Ada Gaya – Misi Tukar Cermin Kat Eye Pro Vision, Sungei Wang
  • Tiada tajuk yang sesuai. Hanya nak bercerita.
[footer_backtotop text="Return to Top" href="#"]

Copyright © 2026 - Blog Abah Careno | design by MYSynergy Creative