Blog Abah Careno

My Super Blog

  • LanCareno.com
  • Arkib

Tips tahan lama untuk kebahagiaan bersama…

February 16, 2017 by Admin 5 Comments

Ingat lagi tak teka-teki dalam cerita Nujum Pak Belalang… “1- Banyaaaaak… 2- Sedikit-sedikit… 3- Jarang-jarang… 4- Kadang-kadang…” Aku rasa teka-teki ni kalau jawab zaman sekarang mungkin dah tak tepat kot sebab yang beristeri dua bukan hanya sikit-sikit tapi memang jarang-jarang dah kita dengar, tak macam zaman dulu. Yang beristeri 3 apatah lagi kan… Zaman atuk […]

Filed Under: Advertorial, Family, Tips Tagged With: advertorial, family, Tips

Pomade Movida murah dan wangi giler

February 13, 2017 by Admin 6 Comments

Aku start guna pomade awal tahun lepas. Masa tu baru kenal apa itu hipster masa pergi ke Ipoh. Serius best lepak Ipoh sebab banyak sangat cafe hipster kat sana, semuanya rare dan sangat klasik. Masa kat Ipoh tu la 1st time gunting rambut kat barbershop hipster dan mula pakai pomade. Mahal giler kowt pomade masa […]

Filed Under: Akiff, Azif, Beauty, Family, Parenting, Produk, Review Tagged With: Akiff, Azif, hipster, Photoshoot, Pomade, Produk, Produk review, review

Selesai sudah proses terminate astro

February 8, 2017 by Admin 84 Comments

12 tahun aku ditemani astro. Dah 3 jenis decoder aku pakai. Dari yang besar gedabak, kepada yang kecik dan tukar lagi kepada jenis yang boleh record punya. Dari remote biru yang selalu rosak tu, tukar kepada yang putih dan kemudian yang hitam. Dari piring astro yang kelabu tu kepada piring astro yang hitam. Dari bulanan […]

Filed Under: Personal, Produk Tagged With: Astro, Personal

Mangga goreng dan laksa tempurung di Gertak Sanggul, Pulau Pinang.

February 6, 2017 by Admin 7 Comments

Aku jadi menantu orang Penang dah masuk 8 tahun, campur dengan tempoh bertunang 2 tahun kiranya 10 tahun dah jadi orang Penang. Dalam tempoh tu, port dating dan melepak aku dgn Miss Permaisuri biasanya kat shoping mall. Port feveret kitorang kat Queens Bay Mall. Tak pernah pun terfikir nak cari port tepi pantai sebab aku […]

Filed Under: Family, Food, Personal, Travel Tagged With: Food Review, Personal, Tempat Makan

Main manja-manja dengan arnab di Rabbit Fun Land, Lenggeng.

February 3, 2017 by Admin 1 Comment

“Abah, nanti kita pi tempat yang ada rabbit tu… Dah lama abang Akiff tak main dengan rabbit…” Banyak kali dah Akiff ajak aku pegi Farm In The City. Suka sangat dia pergi situ. Dah 3 kali aku bawak dia ke sana, tapi nak bawak selalu tak boleh la sebab tiket masuk situ boleh tahan mahal […]

Filed Under: Akiff, Azif, Family, Parenting, Personal, Travel

Pesanan untuk ibu bapa yang ada group WhatsApp sekolah anak.

January 24, 2017 by Admin 4 Comments

Pagi ni aku terbaca pasal luahan hati seorang guru yang stress dengan Group WhatsApp parents. Ibu bapa sekarang memang anggap cikgu tu macam pengasuh ke? Hal remeh temah pun nak tanya dalam WhatsApp group. Benda kecik pun sebok nak mintak tolong cikgu. Sorang cikgu bukan ade 2 3 orang student jer, diorang ade berpuluh student. […]

Filed Under: Isu Semasa, Parenting, Personal Tagged With: Isu Semasa, Parenting, Personal

Pancake Nutella Ahmad Lim mahal! Berbaloi ke beli?

January 18, 2017 by Admin 12 Comments

Tengok gambar memang mengiurkan. Boleh dikatakan tiap hari gambar black pancake nutella ni berlegar-legar kat timeline facebook aku. Mulanya ternampak tu aku buat tak tahu jer, tapi lama-lama ter klik jugak akhirnya… Dah ter klik tu, tangan ter gatal ter send gambar tu kat Miss Permaisuri. Dan lepas tu die pun ter ingin nak rasa. […]

Filed Under: Food, Personal, Produk, Review Tagged With: Food Review, review, Tempat Makan

Teruja shopping keperluan sukan di Decathlon Malaysia. Murah giler!

January 12, 2017 by Admin 4 Comments

Kali pertama aku pergi ke Decathlon rasanya beberapa bulan lepas. Masa tu aku juz temankan si Redscarz beli keperluan sukan dia. Sebelum tu aku tak pernah tahu pun pasal tempat ni. Bila kali pertama kat sini aku dah tertarik sangat sebab tempat ni adalah one stop centre untuk cari segala jenis keperluan sukan. Baru-baru ni […]

Filed Under: Personal, Produk, Review, Shoping, Sport Tagged With: review, Shoping, Sukan

Faiz Subri cipta sejarah baru negara menangi FIFA PUSKAS Award

January 10, 2017 by Admin 4 Comments

Hari ni sejarah baru negara tercipta apabila Mohd Faiz Subri berjaya merangkul anugerah PUSKAS FIFA 2016 yang telah berlangsung di Zurich awal pagi tadi waktu Malaysia. Korang tahu tak PUSKAS award ni sebenarnya apa? PUSKAS Award adalah salah satu anugerah yang dipertandingkan dalam The Best FIFA Football Award 2016. Dalam majlis ni ada 9 anugerah […]

Filed Under: Isu Semasa, Sport Tagged With: Isu Semasa, Sport, Sukan

Akiff mula jalani latihan badminton seawal usia 6 tahun.

January 9, 2017 by Admin 14 Comments

Antara bola sepak dengan badminton, aku lagi minat badminton. Dulu aku aktif ber’badminton’ setiap minggu sampai la aku dapat kecederaan ACL dan start dari tu aku dah terpaksa stop main. Pernah dulu sebelum ada anak siap berangan nak hantar anak pergi kelas badminton sejak dia kecil lagi. Biar die besar nanti boleh jadi player negara. […]

Filed Under: Akiff, Parenting, Personal, Sport Tagged With: Akiff, Badminton, Parenting, Personal, Sukan

  • « Previous Page
  • 1
  • …
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • …
  • 116
  • Next Page »

Hubungi Lan Careno

‪+60 13-430 7848‬ 20160510_232358

Archives

Article Terkini

  • Kembalikan Moment Indah Raya Macam Dulu-dulu
  • Siap! Tak yah fikir lagi pasal keperluan sekolah anak-anak.
  • Program Rancakkan Madani Bersama Malaysiaku patut dijadikan acara tahunan
  • Rabun Pun Ada Gaya – Misi Tukar Cermin Kat Eye Pro Vision, Sungei Wang
  • Tiada tajuk yang sesuai. Hanya nak bercerita.
[footer_backtotop text="Return to Top" href="#"]

Copyright © 2026 - Blog Abah Careno | design by MYSynergy Creative